وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی تولید کنندگان کتب کمک آموزشی، محتوای غیراستاندارد تألیف می کنند.

برخی تولید کنندگان کتب کمک آموزشی محتوای غیراستاندارد تألیف می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تولید بسته آموزشی است یعنی در کنار کتاب درسی، کتاب راهنمای معلم، کتاب همراه هنرجو، نرم افزارهای آموزشی و مجموعه عناصر و امکاناتی که به امر یادگیری کمک می کند؛ البته جایگاه کتاب درسی محفوظ است.  
وی ادامه داد: اینکه عنوان می شود، آموزش و پرورش هر کشور، آینه تمام نمای آن کشور است، مصداقش در کتب درسی است چرا که کتب درسی، آینده کشور است و به همین دلیل نقش مؤلفین و پدیدآورندگان کتاب درسی بسیار مهم است.
فانی گفت:امسال ۱۴۰ عنوان کتاب درسی تألیف شده است و در مجموع ۲۰۰ عنوان فعالیت شامل کتاب های درسی، راهنمای معلم، فیلم ها، نرم افزار و کتاب همراه هنرجو تولید شده است.
وی اضافه کرد: این جلسه نه تنها برای تجلیل مولفان کتاب درسی بلکه برای تجلیل از کتاب درسی تشکیل شده است و حدود ۹۰۰ نفر دست اندرکار تألیف کتاب درسی هستند.
وزیر آموزش و پرورش با گلایه از محتوای غیراستاندارد برخی کتب کمک آموزشی گفت: مجموعه آموزش و پرورش، مدیران مدارس و رسانه های ارتباط جمعی دقت کنند که محتواهای غیراستاندارد در اختیار دانش آموزان قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.